ייצור שילוט לעסקים או למוסדות זהו תהליך מרתק של תכנון קפדני, עיצוב מדויק, בדיקת עלויות זהירה, תהליך ייצור מתקדם והתקנה מקצועית.
שלט מותאם לצורכי העסק הינו אמצעי פרסום "קלאסי" אשר מצליח לשמור על הרלוונטיות והאפקטיביות שלו גם בעידן הדיגיטלי. ישנם סוגים שונים של שלטים פרסומיים ולכל אחד מהם יש מטרות ושימושים שונים; חלקם מיועדים לחיזוק המותג, להבלטה ולהדגשה של המסר השיווקי ולמשיכת תשומת ליבם של הצרכנים, חלקם מסייעים ללקוחות להגיע לבית העסק ואחרים משמשים לצורך פרסום המבצעים, מוצרים, שירותים או כדי לעדכן צרכנים על אירוע עסקי כלשהו (כמו למשל פתיחת סניף חדש). כך או אחרת, כמעט כל עסק, קטן ככל שיהיה, זקוק לשלט שיסייע לו להיחשף לקהלי היעד הרלוונטיים ולהשיג לקוחות חדשים.
ייצור השלט – תכנון, עיצוב והתקנה
הפגישה הראשונה עם אנשי הצוות בחברת שילוט, שאתה בחרתם לעבוד, נועדה להתייעצות ובדיקת האפשרויות, בהתאם למטרות של השלט. בהמשך יציגו לכם המעצבים של החברה תבניות עיצוב וסקיצות על בסיסן ייבנה השלט. בשלב הבא עליכם לקבל אישור למיקום השלט במקום ציבורי. לאחר מכן השלט יודפס פיזית ויותקן במקום המיועד.
תהליך ההתייעצות
על מנת להגיע לתוצאה האפקטיבית והמרשימה ביותר, חשוב להבין היטב איזה סוג של שילוט לעסק נדרש. כדי להבין יותר טוב את העסק ואת צרכיו, אנשי הקריאטיב בחברת השילוט יבקשו מכם פרטי מידע הבאים:
תחום ההתמחות, האופי של העסק, ההצעה הבלעדית שלו
על בסיס נתונים אלה יחליטו המעצבים על סגנון השלט הנדרש. כך למשל, עסקים "סולידיים", כמו בנקים ומוסדות פיננסיים, אשר מבססים את הקשר עם הלקוחות על תחושת האימון, זקוקים לשלט נקי ואלגנטי, במראה שמרני. לעומת זאת, לחברות העוסקות בתחומים טרנדיים וצעירים, כמו גרפיקה, שיווק או דיגיטל, יתאים שלט נועז יותר, בעיצוב יצירתי, ייחודי ואף שובר מוסכמות.
לוגו או רעיון ללוגו
הסגנון, הצורה והצבעים של הלוגו הינם הסממנים הגרפיים הבסיסיים ביותר של המותג. אלו הם האלמנטים החזותיים שיעזרו לצרכנים לזכור את המותג ולפתח כלפיו חיבור רגשי. חשוב שהלוגו יתאים לאופי של העסק ויכיל רמז לתחום התמחותו. כדי להבליט את המותג בפני המתחרים, מומלץ להשקיע בלוגו ייחודי ולא שבלוני העשוי בצורת שלטי אותיות בולטות תלת מימדיות עם אפשרות להכניס שילוט מואר. אם עדיין אין לכם לוגו, ניתן לעצב אותו כחלק מתהליך ייצור השלט. ברוב המקרים, הלוגו יופיע על השלט בצמוד לשם העסק.
הכתובת הפיזית של בית העסק
השלט שאמור להיות מוצב בסמוך או על בית העסק, נדרש על מנת למשוך לקוחות להיכנס פנימה. שלט כניסה מיוצר לרוב מחומרי גלם חזקים ועמידים בפני הנזקים של מזג האוויר. יש לקחת בחשבון את תנאי התאורה ולבדוק כיצד יואר השלט בשעות השונות של היום והלילה.
האם מדובר בעסק חדש שאמור להיפתח בקרוב?
אם כן, כדאי להתחיל לעבוד על השלט מראש. המעצבים ירצו לדעת מתי ייפתח העסק, כדי לסיים את כל "הפינישים" בזמן. אם השלט אמור לשמש כ"פרומו" לפתיחת העסק, חשוב לציין עליו את תאריך הפתיחה עם אפשרות להסרה פשוטה לאחר מכן.
המיקום של השלט
האם השלט ימוקם בשטח פתוח או בתוך המבנה? התשובה לשאלה זאת תקבע את סוג החומרים מהם ייבנה התוצר הסופי. ואולם, פרטים אלה לא תמיד מספיקים. שילוט פנימי חייב להשתלב עם העיצוב של החלל בו הוא יוצב ולכן המעצבים יזדקקו לפרטים נוספים, לדוגמה: האם יוצב בלובי האורחים או מאחורי דלפק הקבלה? האם ישמש כשלט הכוונה או שלט כניסה לחדר ישיבה?
בחירת סקיצה של שלט לעסק
לאחר ניתוח המידע שסופק על ידי בעל העסק, המעצבים יציעו למזמין מספר סקיצות אפשריות, המבוססות על הקונספט הנבחר. חברות שילוט רבות משתמשות היום באופציות דיגיטליות ליצירת הדמיה של השלטים. אם בעל העסק יספק למעצבים את תמונת הבניין שעליו אמור להתנוסס השלט, ההדמיה הדיגיטלית תסייע למזמין לבחור סקיצה שמתאימה ביותר לסביבה.
גם אם הסקיצה נבנתה על בסיס של רעיון של בעל העסק, המעצב המקצועי ידאג לאיכותו של המוצר הסופי, באמצעות הקפדה על:
- צבעים קונטרסטים, בולטים היטב למרחקים.
- סגנון עיצובי וקונספטואלי שמתאים לאופי המותג.
- תוכן מילולי הכולל מידע שימושי מתומצת, קצר וקליט, המודפס באמצעות סוג גופן ברור וקל לקריאה.
- גרפיקה מודרנית, מושכת ויצירתית.
חישוב עלויות לייצור השלט
לאחר בחירת הסקיצה הסופית, שלב העיצוב מסתיים וצוות חברת השילוט תחשב את ההוצאות לייצור והתקנת השלט על בסיס עלויות חומרי הגלם, עיצוב גרפי, תהליך ההדפסה, מידות השלט ומיקומו. בסיום החישוב, תגיש למזמין הצעת המחיר.
אך לפני שלב ההפקה של השלט, יש לקבל היתר להצבתו במיקום המיועד. במקרים רבים, צוות חברת השילוט יציע סיוע בהגשת הבקשה להיתר, בהתאם לפרמטרים המוגדרים בחוק (שנקבעים על ידי המועצה או העירייה), כגון: המידות של השלט, המיקום וצורת ההצבה. חשוב לקבל היתר מוקדם ככל הניתן, טרם שלב ההפקה, כדי למנוע צורך בתיקונים.
יש לקחת בחשבון הוצאות כספיות הנדרשות לקבלת האישור, כגון אגרת היתר, עלויות המיפוי ועוד. שימו לב: תהליך קבלת היתר עבור שלטים מיוחדים (לדוגמה – שלטים גדולים במיוחד או שלטים שאמורים להתנוסס בחזית של בניין משוחזר) עלול לקחת זמן. יחד עם זאת, חשוב לציין ששלטים מסוגים מסוימים (כמו שלטי פנים, שלטי נדל"ן או שלטים קטנים ולא מוארים) כלל אינם זקוקים להיתר.
אז כמה עולה לייצור שלט לעסק? כאמור, עלות השלט תלויה במיקום השלט, במידותיו, בחומרי הייצור והעיצוב. כך למשל, שלטי חוץ עם אותיות בעיצוב אישי העשויות מאלומיניום או אקריליק ועם תאורה פנימית נחשבים ליקרים במיוחד. לעומת זאת, שלטי כניסה, שלטים שמוצבים בלובי אורחים או מעל דלפק קבלה, הינם בעלי מימדים קטנים בדרך כלל ומכילים מידע מצומצם ועל כך העלויות שלהם נמוכות יחסית.
התקנתו של השלט
לאחר ההדפסה של השלט על ידי חברת השילוט, יש להקפיד על התקנתו בהתאם לכל כללי הבטיחות המחויבים בחוק. לרוב, ההתקנה נעשית על ידי חברת השילוט עצמה, אך במקרים מסוימים ניתן לשכור שירותי מתקינים עצמאיים. חשוב לוודא שההתקנה מתבצעת באופן איכותי ואמין, בהתאם לסוג ולמיקום השלט ורק לאחר בדיקה יסודית של המבנה שעליו הוא אמור להתנוסס.