בעולם המודרני של העסקים קיימות כל כך הרבה אפשרויות לפרסום ומיתוג, מאתרים, פרסומות, פליירים, מכירות ועד לשילוט. שילוט הוא אחד הדברים שנראים לנו הכי אינטואיטיביים. זוהי הדרך של העולם להכיר את העסק שלנו ולהכיר אותו. אז איך הופכים את השילוט להשקעה אפקטיבית לעסק? מה הופך שילוט למועיל או טוב יותר? כיצד ניתן להרוויח את המירב שניתן מהשילוט שנייצר לעסק שלנו? כל המידע נמצא כאן.
חמשת כללי הזהב
כדי להגיע לתוצר המושלם ולתרומה הגדולה ביותר לעסק שלכם, ישנם 5 כללי זהב שכדאי לפעול לפיהם. כללי הזהב הם בעצם תכונות או מאפיינים שחשוב לקחת בחשבון כשמייצרים שילוט חוץ לעסקים. תכונות אלו מבוססות בין היתר על מחקרים ועל ניסיון של ותיקים בתחום, ועל כן בחירה על פי הם תוכל ברוב המוחלט של המקרים לתרום לעסק שלהם בצורה המקסימלית.
גודל
זהו הכלל הראשון והעיקרי שבהם. גודל השלט הוא מאפיין אפילו חשוב משאנו נוטים להניח. אחד הדברים היותר חשובים שגודל השלט קובע הוא המרחק ממנו ניתן לראות את השלט ולקרוא אותו, ולפיכך לזהות את העסק. כמו שיש חברות שמניפות את הלוגו שלהן בגרסת ענק גבוה באוויר על מנת שכל באי הסביבה יראו, כך גם אתם, לפי היכולות והצרכים שלכם צריכים להתחשב בגודל השלט. הטכניקה המומלצת לקביעת הגודל היא קודם כל לקבוע את גודל האותיות. לפי גודל האותיות ניתן לחשב לאיזה מרחק יראו את השלט (לפי רצונכם) וכך לבנות את שהשלט מסביב.
מיקום
הכלל השני הוא מיקום. גם העובדה שמיקום השלט הוא חשוב היא לא הפתעה לרובכם. מיקום קובע מתי ואיך יזהו את העסק שלכם ועד כמה הוא יבלוט מעל אחרים ויתפוס את הלקוח בדיוק בנקודה המתאימה כך שירצה לבוא ולהיכנס. על בסיס מחקרים שונים שנערכו בשנים האחרונות, הובן שהצבת שלטים לעסקים היא קריטית בשני מיקומים עיקריים. הראשון והברור ביותר הוא ממש בבית העסק עצמו על מנת שיוכלו לזהות את העסק והשני הוא בסביבת העסק; איפה שקיים הקהל הפוטנציאלי הגדול ביותר לעסק.
צבעוניות ועניין
הכלל שלישי הוא צבעוניות. הצבעוניות של השלט יכולה לקבוע ברגעים ספורים את רגשות הלקוח הפוטנציאלי לעסק ואת רצונו לגשת ולהתעניין בו. ההצעה הכי פשוטה היא הנכונה ביותר – שימוש בצבע מגדיל את הסיכוי שהלקוח ישים לב לשילוט ולכן גם למותג. מומלץ בחום להשתמש עם ארגזי תאורה או שלטים בצבעים עזים ובניגודים, כלומר צבע בהיר על גבי צבע כהה ולהיפך. חשוב ליצור הרמוניה עם הצבעים ולדעת לעשות את השילוט אסתטי, כדי שמצד אחד יבלוט אך מצד שני לא יעורר סלידה. טיפ חשוב הוא לקחת את הצבע הבולט ביותר למוקד עליו תרצו שהלקוח יתמקד למשל – שם העסק או הלוגו. גם שימוש בתמונות הוכח המסייע מאוד לנראות של שלטים. בדומה לצבעוניות שמגדילה את לכידת תשומת הלב של האנשים, תמונה מושכת את העין פי 3 מטקסט דבר שמאוד כדאי לקחת בחשבון.
קצר וקולע
במיוחד בעידן החדש, אנשים לא נוטים להתעמק יתר על המידה במסרים שצפים להם במרחב. אנו מוצפים כל יום בגלים גדולים של פרסומות, שלטים ושלטי חוצות שתופסים לנו את העין ועל כן לא נוטים להקדיש להם זמן רב. לכן מאוד חשוב לתכנן ולחשוב על המסר שאנו רוצים להעביר בשילוט שלנו ולתמצת אותו בצורה הטובה ביותר. מסר של שלטי אותיות עם מילה אחת או 2 עוזר ללכוד את תשומת הלב באופן משמעותי יותר ולכן כשמדובר על שלט פרסום או בעל מלל תכננו אותו לפי הכלל "כל המוסיף גורע".
ניצול הזדמנויות ומיתוג
מעבר לשילוט הקלאסי המוכר לנו, עולם מיתוג ופרסום מתקדם בצעדי ענק כל הזמן ביחד עם הטכנולוגיה והאפשרויות. כיום, קיימים סוגים כה רבים של שלטים וצורות פרסום בתוכם שלטים דיגיטליים, שלטים מודפסים, שלטים חרוטים, שלטים מאירים ועוד. כאשר בוחרים בשלט חשוב להבין את האפשרויות המוצגות בפנינו ולא רק מה שאנו מכירים מהבית או מחברים. קחו את השילוט וקדמו דרכו את המותג שלכם, חשבו כיצד ניתן לגרום לאנשים לזכור מי אתם ולהבין את הבסיסים של העסק שלכם רק מכמה שלטים בודדים.