לא צריך להסביר את ההשפעה של שילוט על הפוטנציאל של העסק ועל הלקוח. הידיעה ששלטים משפיעים על הצורה בה אנו חושבים על עסקים ועל הרצון שלנו ליצור איתם אינטראקציה היא כבר עובדה ידועה שאנו חווים על בשרנו כל יום. ובכל זאת, קיימים סוגים רבים כל כך של שלטים ותאוריות וכללים מנחים כה רבים הנודעים לשילוט, שבעצם פעמים רבות אפשר ללכת לאיבוד ולגרום לשילוט שלנו לא להיות אפקטיבי מספיק.
אם אתם חושבים על הוצאת שילוט עם כיתוב או עם שם החברה והלוגו, שילוט אותיות הוא אופציה חזקה ואופנתית מאוד. עם זאת, לשילוט אותיות שונות יש תכונות מיוחדות: הוא בולט יותר מבחינה פיזית אך יותר קשה להרכבה ובקושי נייד, ויש לו גם פוטנציאל רב יותר לשחיקה שתהרוס את משמעות השלט (אותיות נופלות, מתבלות בקצב שונה ומותקנות בנפרד). לכן כשמכוונים לשילוט אותיות חשוב להישמע לכללי שילוט כללים, אך גם להתחשב בתכונתה מיוחדות של שילוט זה.
מסר ברור וקצר
אחד הקווים המנחים היותר חשובים ומוכרים בכל עולם הפרסום ושילוט הוא "כל המוסיף גורע". המסר שאנו רוצים להעביר ללקוח צריך להיות חד וקולע ולא ליצור בלגן או עומס על השלט, ובכך גם במוחו של הלקוח. כאשר הלוקח מזהה מסר קצר הוא מראש טורח לקרוא אותו ולפי כך גם מפנים אותו מהר יותר במיוחד כאשר מדובר על שלטי חוץ לעסקים. האמת היא שגם לרוב לא צריך הרבה מלל בשלטים כיוון שהם לא אמורים להיות אביזר מידעי אלא מכוון, זאת אומרת שהם צריכים ללכוד את תשומת ליבו של הלקוח ולהוביל אותו אל המקום בו הם יקבלו מידע נוספים.
בשלטי אותיות בולטות הדבר חשוב מאוד כיוון שגם ככה אותיות הבולטות יוצרות עומס. עדיף להסתפק בשלטים אלו במילה אחת או שניים (אחרת זה גם יוצא לא ממש משתלם וחוטא למטרה של השלט). האפקט התלת ממדי של השלט מושך את העין לתוך המסר בצורה מאוד ממוקדת ומוכוונת, לכן במידה ומעמיסים במילים התלת ממדיות בעצם מכבידה על ההבנה של המסר ויוצרת בלגן בשלט.
צבעים וניגודיות
עוד נושא חשוב במיוחד בשלטים בכלל ובשלטי אותיות בפרט הוא צבעוניות. השימוש בצבעים עבור שלטים הוכח כמגדיל משמעותית את תפיסת תשומת הלב של האנשים העוברים בסביבה ונעשה כיום כמעט בכל שלט שניתן למצוא ברחוב. בנוסף לכך, מעבר לצבעוניות כללית מה שעוזר לשלט לבלוט מעל הסביבה היא ניגודיות צבעים (בגבול האסתטי) שמושכת את העין וממקדת אותה על המסר שאנו רוצים להעביר.
בשלטי אותיות הניגודיות כבר מגיעה מראש מעצם העובדה שהאותיות בולטות מהשטח, אך חיזוק האותיות עם צבעים בולטים תגרום לשלט להיות אובייקט שמאוד קשה להתעלם ממנו במרחב. כמובן שהמאפיינים של השלט משנים את המצב, למשל: האם לשלט יש רקע או שהוא בנוי על מבנה של אותיות בודדות תלויות? האם הוא מוצב באופן חיצוני או שמא הוא מיועד עבור שילוט משרדי? בכל מקרה קו המחשבה המנחה הוא הרצון להבליט את האותיות גם מבחינת הצבע מהרקע. לכן אם האותיות תלויות על קיר למשל כדאי לצבוע אותן בצבע הנוגד את צבע הקיר. אם הרקע הוא חלק מן השלט והוא לבחירתכם כמובן שכדאי גם להשתמש בצבעים התואמים את המיתוג והעסק שלכם ולוודא שהם משלימים אחד את השני.
גודל וצורת האותיות
לבסוף, אחד העניינים המרכזיים בכל שילוט הוא גודלם של האותיות. אנו רוצים שיהיה ניתן לראות ולקרוא את השלט מרחוק ולכן חשוב לבחור באותיות גדולות יחסית, עם זאת חשוב להשאיר מקום ריק בשלט על-מנת שלא יראה עמוס או מרתיע. במידה ולא משאירים מרחב בין האותיות לשולי השלט הוא יכול להיראות צפוף מה שיוצר במקרים רבים רתיעה. בנוסף, החלטה חשובה וקשה במיוחד הוא סגנון הגופן של האותיות. אנשים שוכחים כמה החלטה זו גורלית בעיצוב השלט וכמה היא משפיעה על הנראות שלו.
ההמלצה, במיוחד בשילוט אותיות, היא לבחור קודם כל את גודל האותיות. ניתן להתייעץ עם המומחים הבונים את שלט לגבי המרחק ממנו יהיה ניתן לקרוא את האותיות לפי גודלם ואף כדאי להבין מראש איזה מרחק אידאלי עבור העסק שלכם. בנוסף חשוב לשים לב שהמרחק המקסימלי ממנו ניתן לקרוא את השלט הוא לווא דווקא המרחק האופטימלי ולכן לא כדאי להסתמך רק על נתון זה. לגבי סגנון גופן וצורה, ההמלצה היא להשתמש ביותר מאחד, כמובן בטעם ובעדינות. הגיוון בשלט יוצר עניין ומושך תשומת לב ואף מאפשר לנו להכווין כראוי את הקהל המתבונן למסר ולחלק בשלט בו אנו רוצים שיתמקד.